Kosmetyki i zdrowie

Dieta mamy karmiącej – prawdy i mity

Dieta mamy karmiącej obrosła już w liczne legendy, mity i przesądy. Każda z nas która karmiła piersią dzieci z pewnością usłyszała tysiące porad dotyczących nie tylko samego przystawiania dziecka do piersi, ale również porad dotyczących diety. Niektóre wskazówki okazywały się pomocne, a inne mniej, a jeszcze inne mogły nawet okazać się szkodliwe. Jeśli po porodzie decydujemy się na karmienie piersią, które jest najlepszą metodą karmienia noworodków i niemowląt, to trzeba zadbać o zbilansowaną, zdrową dla siebie i dziecka dietę.

Racjonalna dieta mamy karmiącej 

Dieta mamy karmiącej musi być racjonalna i przede wszystkim oparta na naturalnych, pełnowartościowych i jak najmniej przetworzonych produktach. Przez pierwsze tygodnie karmienia piersią maluszka, musimy dbać aby w naszym codziennym menu pojawiały się potrawy lekkostrawne, najlepiej przyrządzane na świeżo. Zbyt wiele ograniczeń dietetycznych wcale nie okaże się zdrowe ani dla maluszka, ani dla nas. Mamy karmiące nie mogą zajadać się wszystkim na co przyjdzie im ochota ale też nie muszą restrykcyjnie obostrzać swojej diety. Niemowlętom tak samo jak karmiącym jej piersią mamom potrzebne są wszystkie składniki odżywcze oraz witaminy i minerały. Prawdą jest, że karmiące musza zrezygnować z ostrych i ciężkostrawnych potraw, ale już mitem jest to, że nie powinny przyprawiać jedzenia w ogóle. Oczywiście kobiety karmiące piersią nie mogą spożywać alkoholu oraz innych substancji psychoaktywnych, nie mogą też palić papierosów. To na pewno nie podlega żadnej dyskusji.

O czym pamiętać, na co zwracać uwagę?

W przypadku karmienia piersią mamy koniecznie muszą zwracać uwagę na reakcje dziecka. Jeśli pojawia się alergia pokarmowa np. skaza białkowa, to przede wszystkim należy udać się do lekarza oraz wykluczyć produkty, które powodują alergię. Uważna obserwacja zachowania dziecka, a także swojego organizmu w okresie laktacji pozwala na dobranie właściwej i pełnowartościowej diety. Mamy karmiące muszą pamiętać, że ich organizm ma zwiększone zapotrzebowanie na białko. Warto zatem sięgać po produkty wspomagające laktacje.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *