Różnorodności

Pływająca zdrowa i szczęśliwa mama

Każdej zapracowanej mamie należy się odpoczynek i relaks. Dobrze, aby był to aktywny wypoczynek, który korzystnie wpłynie na zdrowie, urodę i samopoczucie. Jedną z takich aktywnych i zdrowych form oderwania się od codziennych obowiązków jest pływanie. Wizyta na basenie ma szereg zalet dla naszego organizmu i nie męczy tak jak fitness, czy bieganie.

Pływanie dla zdrowia i urody

Największa zaleta pływania, kryje się w tym że ciało w wodzie wydaje się o wiele lżejsze niż na lądzie. Z tego też powodu pływanie nie obciąża stawów ani kręgosłupa tak jak ćwiczenia na siłowni, czy bieganie, a podobnie jak ćwiczenia siłowe wzmacnia mięśnie oraz podnosi wydolność organizmu. W trakcie pływania angażujemy mięśnie praktycznie całego ciała. Wizyta na basenie wzmacnia duże grupy mięśni grzbietu, a także mięśni brzucha, nóg, pośladków oraz ramion. Pływanie zwiększa pojemność płuc, przez co lepiej dotleniamy organizm, poprawiamy pracę serca i układu krążenia. W czasie pływania nie ryzykujemy też kontuzji, co może się nam przytrafić np. na siłowni.

Pływanie dla urody i relaksu

Kiedy treningi na basenie traktujemy poważnie i nie przychodzimy tylko pochlapać się w jakuzzi, to w trakcie godzinnego treningu możemy spalić aż 500 kalorii. Jest to imponujący wynik, który w krótkim czasie potrafi przynieść  rewelacyjne efekty w walce ze zbędnymi kilogramami. Aby tak się stało musimy pojawiać się na basenie dwa razy w tygodniu. Kolejną zaletą wynikającą z pływania jest gładkie i jędrne ciało. Wodny trening wpływa również kojąco na umysł, woda odpręża. Jednostajny wysiłek oraz miarowy oddech podczas przemierzania kolejnych długości basenu działa jak ożywczy prysznic, pozwala na relaks i uporządkowanie myśli.

Płynąć po szczęście

Jak wiadomo ruch wpływa na nasze samopoczucie i odczuwanie szczęścia. W trakcie wysiłku fizycznego wydzielają się endorfiny, hormony dobrego humoru. A wiadomo, że szczęśliwy człowiek wygląda młodziej i piękniej. Jeśli samo pływanie jest dla nas zbyt monotonne, możemy zapisać się na wodny aerobik, który jest alternatywą dla pływania. W tego typu zajęciach mogą uczestniczyć również kobiety, które nie potrafią pływać. Podczas tego typu zajęć na basenie spalamy znacznie więcej kalorii niż na zajęciach w sali gimnastycznej. Aerobik na basenie jest nie tylko świetnym treningiem, ale przede wszystkim zabawą. Muzyka, akcesoria, towarzystwo i wysiłek to zastrzyk energii i dobrego samopoczucia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *