Różnorodności

Trzy sposoby na lepszy sen

Sen jest niezwykle ważny w życiu człowieka, bez jego odpowiedniej dawki nie jesteśmy w stanie prawidłowo funkcjonować. Główną funkcją snu jest regeneracja naszego organizmu. Potrzeba snu jest w pełni naturalną potrzebą fizjologiczną, która leży u podstaw piramidy Maslova, co oznacza że gdy nie zostanie zaspokojona będzie dominować nad wszystkimi innymi i będzie wpływać na inne aspekty życia. Dlatego trzeba poznać sposoby na lepszy sen, abyśmy mogli prawidłowo funkcjonować, zarówno psychicznie jak i fizycznie.

Sposoby na lepszy sen

1. Główną przyczyną bezsenności jest stres, dlatego trzeba jeść  produkty bogate w witaminy z grupy B , które odpowiadają za prawidłową pracę układu nerwowego. Witaminy z grupy B zwłaszcza B6 i B12 zawiera mięso ryb, drobiu, jajka, mleko oraz warzywa np. kapusta, kalafior, zielony groszek, marchew, szpinak czy ziemniaki, a także zboża, orzechy. Bardzo duże znaczenie dla dobrego snu mają takie minerały jak magnez, mangan oraz nienasycone kwasy tłuszczowe  z rodziny omega – 3. Jeżeli odczuwamy brak tych pierwiastków i witamin w naszym organizmie, które odbijają się na jakości snu, to trzeba zadbać o ich suplementację

2. Do kolejnego sposobu na lepszy sen trzeba zaliczyć wyciszenie. Ze swojej sypialni trzeba wyeliminować niepotrzebne źródła hałasu np. pozamykać drzwi do wszystkich pomieszczeń, wynieść emitujące dźwięki urządzenia, lub najprościej zastosować zatyczki do uszu.

3. Odpowiednia temperatura i wygodne łóżko czy materac, to kolejne jakże ważne sposoby na lepszy sen. Nasze łóżko powinno być odpowiednio duże, abyśmy mogli swobodnie się rozprostować oraz czuć się komfortowo. Materac musi być dobrej jakości, aby spanie nie powodowało bólu pleców czy szyi. Wygodna poduszka pod głową też ma bardzo duże znaczeni dla jakości naszego snu , tak samo jak pościel, która powinna być uszyta z naturalnych materiałów. Przed snem trzeba wywietrzyć sypialnię  i zadbać o to aby temperatura powietrza nie przekraczała 20 stopni Celsjusza. Kiedy jest gorąco trudno jest nam zasnąć, a do tego budzimy się w nocy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *