Wiosenne kanapki pełna słońca i zdrowia

Kanapki to najszybszy i najłatwiejszy pomysł na śniadanie. Jednak kanapki wcale nie muszą się nam i naszym dzieciom znudzić zwłaszcza na wiosnę. Wiosenne kanapki, to przepyszny, kolorowy zastrzyk witamin. Odpowiednio komponując składniki nawet niejadek skusi się na pachnącą i chrupiącą kanapeczkę. Na początku wiosny sięgnijmy po dostępne nowalijki.

Wiosenne kanapki – jak je zrobić ?

Do zrobienia wiosennych kanapek użyjmy ulubionego rodzaju pieczywa. Dla mnie i moich dzieci najsmaczniejsze są świeże i chrupiące bułeczki z ziarnami (najlepiej jeszcze takie ciepłe), ale możemy śmiało użyć chleba pszennego lub razowego, wafli ryżowych czy kukurydzianych etc. Do kanapek trzeba również użyć też czegoś zielonego, a mianowicie sałaty np. masłowej, lodowej, rzymskiej, roszponki. Zielone warzywa liściaste to doskonałe źródło kwasu foliowego, witaminy A, C, PP oraz potasu, magnezu, fosforu, wapnia i żelaza, a tych witamin i minerałów bardzo często brakuje naszym organizmom o tej porze roku. Na sałacie układamy też ulubiony rodzaj sera i wędlinę. Do wiosennych kanapek zawszę dodaję gotowane jajko. Zdaniem moich dzieci bez jajka to nie będą w pełni wiosenne kanapki Na jajku układam kolejne warzywa np. plastry rzodkiewki, zielonego ogórka, czy pomidora. Kanapki wiosenne należy udekorować również czymś zielonym.  Do posypania można użyć, drobno posiekanego szczypiorku, rzeżuchą, czy też kiełkami. Kanapki można lekko posolić i posypać pieprzem, najważniejsze aby były smaczne. Do przygotowania takich kanapek koniecznie trzeba zaprosić dzieci, szczególnie te grymaszące przy stole. Po wiosenne, kolorowe kanapki przygotowane samodzielnie sięgną nawet największe niejadki.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *