Witaminy z żelazem dla dzieci

Żelazo dla dzieci to niezbędny minerał dla prawidłowego wzrostu i rozwoju. Jego niedobór ma poważne konsekwencje dla zdrowia. Witaminy z żelazem dla dzieci powinny znaleźć się w codziennej diecie malucha, zwłaszcza jeśli zostanie zdiagnozowany zbyt niski poziom tego pierwiastka. 

Przyczyny i skutki niedoboru żelaza u dzieci

Niedobór żelaza  w diecie dziecka może mieć różne przyczyny, najczęściej jednak wynikają one z błędów dietetycznych. Nasze maluchy nie chcą jeść produktów bogatych w żelazo, pomimo że staramy się, aby pojawiały się regularnie w ich posiłkach. Niedobór żelaza może być też spowodowany niewłaściwym rozszerzaniem diety oraz niektórymi chorobami np. zapaleniem jelit, celiakią lub krwotokami. Brak odpowiedniej ilości żelaza wpływa na produkcję czerwonych krwinek, a kiedy ich poziom spada – pojawia się anemia. Niedobór żelaza powoduje zmniejszenie apetytu, co z kolei prowadzić może do niedoboru innych witamin i minerałów, a także ogólne osłabienie, zmęczenie, skłonności do siniaków, krwawienie z nosa i zaburzenie wzrostu, a także problemy z koncentracją. Żelazo dla dzieci jest więc niezbędnym składnikiem codziennej diety.

Leczenie niedoboru żelaza

Brak żelaza w organizmie dziecka należy uzupełniać poprzez dietę i suplementację żelaza. Podawanie witamin z żelazem powinno być skonsultowane z lekarzem. Zapewne większość mam może zastanawiać się, jakie witaminy dla dzieci wybrać, by zapewnić ich odpowiedni poziom. Warto postawić na sprawdzony zestaw witamin dla dzieci, taki jak Vibovit: http://www.vibovit.pl/produkty/witaminy-dla-dzieci-4-7-lat/ . Witaminy i minerały dla dzieci Vibovit są niezwykle skuteczne i łatwo przyswajalne, a do tego świetnie smakują. Starszym dzieciom, które mają anemię trzeba podawać witaminy z żelazem http://www.vibovit.pl/produkty/witaminy-dla-dzieci-4-7-lat/vibovit-junior/vibovit-junior-witaminy-zelazo/. Pomimo dużego wyboru suplementów witaminowych, musimy pamiętać, że najlepszym źródłem witamin i minerałów (w tym żelaza właśnie) są świeże owoce i warzywa, a także orzech, mięso i produkty pełnoziarniste.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *