Maluch w kuchni

Zdrowe odżywianie w ciąży – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie w ciąży wpływa na prawidłowy rozwój maluszka oraz dobre samopoczucie jego mamy. Kobiety w ciąży nie powinny jeść za dwoje lecz dla dwojga. W brew pozorom zasady zdrowego odżywiania w ciąży nie są w cale trudne, a dieta przyszłej mamy nie musi być uciążliwa i niesmaczna. Każda przyszła mama powinna wiedzieć jak prawidłowo odżywiać się przez te niezwykłe 9 miesięcy.

Zdrowe odżywianie w ciąży – co jeść?

Kiedy na teście ciążowym pojawiają się dwie magiczne kreseczki, to po opadnięciu pierwszych emocji trzeba zrobić dokładny przegląd lodówki i kuchennych szafek. W codziennej diecie powinny pojawić się świeże, naturalne i nieprzetworzone produkty. Jako przyszła mama musisz odstawić produkty z konserwantami i te wysoko przetworzone. Oczywiście o odstawieniu alkoholu i nikotyny nie trzeba chyba przypominać, żadnej świadomej macierzyństwa kobiecie. Od drugiego trymestru ciąży w diecie kobiet ciężarnych powinna pojawić się większa ilość składników odżywczych, rosnące dziecko potrzebuje ich coraz więcej. Najważniejsze dla maluszka i jego mamy w tym okresie jest białko, które jest głównym budulcem tkanek. W tym czasie zwiększa się ogólne zapotrzebowanie kaloryczne kobiet w ciąży i wynosi ono około 3000 kilokalorii i jest to 700 kalorii więcej niż przed ciążą. Oczywiście przyszłe mamy mają prawo do ciążowych zachcianek. Najlepsze pokarmy na okres ciąży to: ciecierzyca, czarna fasola, kuskus, pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane, mleko, tofu, szparagi, ziemniaki, kapusta, chuda wołowina, ryby, jaja, lody, truskawki, sok pomarańczowy

Jakich produktów unikać w ciąży?

W czasie ciąży należy unikać jedzenia surowego i niedogotowanego mięsa np. tatara, bowiem może być źródłem toksoplazmozy. Sery pleśniowe i miękkie również nie są wskazane gdyż występują w nich bakterie z rodzaju listeria. Surowe owoce morza oraz ryby także nie powinny być spożywane przez kobiety w ciąży, gdyż niekiedy zakażone są bakteriami i pasożytami. Natomiast w surowych jajkach oraz niepasteryzowanym mleku może znajdować się salmonella. W diecie nie powinna pojawiać się cola i inne gazowane napoje, mocna herbata oraz kawa.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *